První polovina letošního roku se na trhu s reklamou nesla ve znamení poklesu. Oproti srovnatelnému období roku 2011 zaznamenal monitoring společnosti Admosphere 3,4% snížení ceníkové hodnoty reklamního prostoru. Ve srovnání s loňskem si polepšil televizní a internetový segment.
V porovnání s prvním pololetím minulého roku se celková ceníková hodnota reklamního prostoru snížila o více než 970 milionů korun. Tiskový segment, který pokles vykazuje už dlouhodobě, dosahoval v první půli roku snížení o 13,3 %. Out-of-home media ponížila o 7,1 % a hodnota rozhlasového trhu v rozsahu celostátních kampaní poklesla téměř o pětinu.
Výrazný nárůst je naopak zřetelný na poli internetové display reklamy. Ceníková hodnota reklamního prostoru monitorovaného v rozsahu AdMonitoringu vzrostla bezmála o čtvrtinu loňských hodnot. Mírný nárůst zaznamenala Admosphere i v segmentu televizní komerce.
Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Tabulka 1: Porovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v prvním pololetí 2011 a 2012
Porovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v prvním pololetí 2011 a 2012 |
||||
Mediatyp |
1.1.2011-30.6.2011 |
1.1.2012-30.6.2012 |
Nárůst / Pokles |
|
TV |
14 237 125 000 Kč |
14 334 539 000 Kč |
+0,7 %
|
|
Tisk |
9 578 526 000 Kč |
8 307 686 000 Kč |
-13,3 %
|
|
Internet* |
1 922 655 000 Kč |
2 377 693 000 Kč |
+23,7 %
|
|
OOH |
1 953 208 000 Kč |
1 814 666 000 Kč |
-7,1 %
|
|
Rádio** |
594 494 000 Kč |
480 550 000 Kč |
-19,2 %
|
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)
bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring
**Rozhlas nezahrnuje regionální kampaně