Dnešním dnem začíná nová vlna projektu měření výdajů do internetové celoplošné reklamy AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) provádí společnost MEDIARESEARCH. Nová vlna s sebou nese kromě metodických úprav zkvalitňujících projekt i dvě viditelné změny.
Jednou je rozšíření možností přístupu k internetových kreativám - inzerátům. Velcí odběratelé mohou využít exportní aplikaci na stahování kompletních dat včetně vizuálů inzerátů, jednotlivě bude možné kreativy stahovat v tzv. internetové samoobsluze, a to i nezávisle na odběru ostatních dat o inzertních výkonech.
Druhou změnou je zahrnutí dat AdMonitoringu do výstupů společností zabývajících se v Česku monitoringem reklamních výdajů v médiích – Admosphere a Kantar Media (dříve TNS Inteligence). Distributorské společnosti se stanou dalšími kanály zpřístupnující údaje o internetových reklamních kampaních zadavatelům. Spojení těchto dat umožní vytváření cross-mediálních analýz porovnávajících výkony všech mediatypů .
„Tím, že trh výstupy AdMonitoringu akceptoval, završil SPIR první fázi tohoto unikátního projektu" vysvětluje výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová. „Uvědomme si, že podobný projekt monitorující celý trh display reklamy zaštítěný nezávislou profesní autoritou nikde neexistuje. Podařilo se nám také využít nejsilnější distribuční kanály k tomu, abychom zadavatelům poskytli kompletní datovou sadu pro plánování marketingových aktivit," dodává Hrubešová. V nové vlně AdMonitoringu začne SPIR pracovat na vývoji metodiky monitorování dalších reklamních formátů, např. videoreklamy apod.
V současné době měří AdMonitoring jen display část internetové inzerce. Pro odhad celkového objemu inzertního výkonu na internetu provádí SPIR počátkem každého roku samostatný výzkum zaměřený i na další formy reklamy, např. PPC segment. Jeho současná vlna právě probíhá a výsledky za loňský rok budou zveřejněny do konce února.