Letní propad v oblasti internetové display reklamy ukončilo září, kdy zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 568 milionů korun, což je téměř o polovinu více než minulý měsíc. Největším zadavatelem byl opět internetový obchodník Internet Mall. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Z údajů monitoringu internetové display reklamy vyplývá, že v září 2013 využili zadavatelé o poznání větší prostor nejen v meziměsíčním (nárůst o 45 %), ale i v meziročním srovnání. Oproti stejnému měsíci v roce 2012 vzrostla ceníková hodnota využitého prostoru o 23 %.
Největším zadavatelem reklamy se znovu stal internetový obchodník Internet Mall, který v září využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 30 milionů korun. Na druhém místě skončila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18,2 milionů korun a třetí byl obchodník Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 11,8 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v září vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 520 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (září 2013)  | 
			
			 Cena (srpen 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 218 866 000 Kč  | 
			
			 136 387 000 Kč  | 
			
			 60%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 96 876 000 Kč  | 
			
			 87 170 000 Kč  | 
			
			 11%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 76 565 000 Kč  | 
			
			 52 493 000 Kč  | 
			
			 46%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 27 151 000 Kč  | 
			
			 19 074 000 Kč  | 
			
			 42%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 20 849 000 Kč  | 
			
			 16 070 000 Kč  | 
			
			 30%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 18 363 000 Kč  | 
			
			 6 188 000 Kč  | 
			
			 197%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 17 277 000 Kč  | 
			
			 13 409 000 Kč  | 
			
			 29%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 16 021 000 Kč  | 
			
			 13 142 000 Kč  | 
			
			 22%  | 
		
| 
			 Economia  | 
			
			 14 058 000 Kč  | 
			
			 2 733 000 Kč  | 
			
			 414%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 13 562 000 Kč  | 
			
			 6 454 000 Kč  | 
			
			 110%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 08-09/2013