V březnu 2016 oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 507 milionů korun, což meziměsíčně představuje 14% nárůst. Největším zadavatelem byla společnost LMC. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Nárůst se neprojevil pouze meziměsíčně, ale také v meziročním srovnání – zde došlo k nárůstu o 9 %.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se umístil provozovatel pracovních portálů LMC, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,2 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 17,5 milionů korun internetový obchodník Alza.cz a za ním následovala společnost Porsche Česká republika, která využila reklamní prostor v hodnotě 16,3 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 467 milionů korun.
Provozovatel |
Cena (březen 2016) |
Cena (únor 2016) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
168 505 000 Kč |
160 313 000 Kč |
5% |
Economia |
71 800 000 Kč |
68 138 000 Kč |
5% |
MAFRA |
52 436 000 Kč |
49 165 000 Kč |
7% |
CZECH NEWS CENTER |
41 906 000 Kč |
29 364 000 Kč |
43% |
Mladá fronta |
34 257 000 Kč |
22 982 000 Kč |
49% |
FTV Prima |
33 060 000 Kč |
20 523 000 Kč |
61% |
CET 21 |
18 961 000 Kč |
23 268 000 Kč |
-19% |
Allegro AdMarket |
16 887 000 Kč |
16 290 000 Kč |
4% |
Impression Media |
16 620 000 Kč |
11 642 000 Kč |
43% |
AdActive.cz |
12 795 000 Kč |
6 146 000 Kč |
108% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/Nielsen Admosphere, 2/2016 - 3/2016