Více než třetina českých internetových domácností přistupuje na internet ze dvou a více počítačů. Největší oblibě se těší připojení prostřednictvím wi-fi sítí a nejčastěji využívaným prohlížečem je Internet Explorer. Údaje vycházejí ze Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje společnost MEDIARESEARCH.
Počet počítačů připojených v českých domácnostech k internetové síti narůstá – už čtvrtina internetových domácností přistupuje na internet ze dvou počítačů, tři a více kusů uvádí dalších 12 % dotázaných. Část z těchto zařízení sice tvoří počítače zapůjčené z práce, nicméně výzkum z října 2011 potvrzuje, že většinu z nich si lidé pořizují soukromě. V důsledku vyšší vybavenosti domácností poklesl počet domácností připojujících se k internetu jen z jednoho počítače, a to meziročně o 13 %. Pro spojení s online světem Češi nejčastěji používají bezdrátové wi-fi sítě (41 %), připojení přes kabelovou televizi (24 %) anebo vysokorychlostní ADSL (19 %).
Používání webového prohlížeče MS Internet Explorer vykazuje dlouhodobě klesající trend, jako doma nejčastěji užívaný browser jej však stále označuje téměř polovina internetových uživatelů. Více než třetina uživatelů (36 %) přistupuje na síť přes Mozillu Firefox a 7 % surfuje prostřednictvím Chrome, Operu využívá 5 % dotázaných. Do výzkumu se v průběhu roku 2011 zapojilo 2 616 internetových domácností, ve kterých bylo 6 324 respondentů starších deseti let přistupujících k internetu.
SEKV - Strukturální exkluzivní kontinuální výzkum realizovaný společností MEDIARESEARCH k projektu měření návštěvnosti internetu v ČR. Zadavatelem je Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). Kontinuální výzkum probíhá v průběhu celého roku (v prvním roce výzkumu ve dvou vlnách a od roku 2009 ve třech menších vlnách). Hlavním cílem projektu je popsat strukturu a chování internetových uživatelů na internetu a poskytnout data pro kontrolu reprezentativity panelu internetových jednotlivců. Sběr dat probíhá metodou osobního dotazování se standardizovaným dotazníkem.