Dodavatelem výzkumu NetMonitor v období 2015-16 bude společnost Gemius. Rozhodla o tom výkonná rada SPIR po dojednání podmínek vzájemné spolupráce. Ty mimo jiné obsahují možnou opci na prodloužení dvouletého projektu o další až dva roky. Hlavním přínosem bude multiplatformní měření poskytující informace o konzumaci online obsahu napříč různými zařízeními, jako jsou počítače, tablety, mobilní telefony nebo chytré televize. V nové vlně bude také možné zkrátit termín dodávky dat, měřit internetová GRP pro reklamní kampaně a mobilní aplikace. Gemius bude pokračovat v dosavadní realizaci NetMonitoru ve spolupráci s agenturou Mediaresearch, se kterou projekt dodává již od roku 2005. Smlouva o spolupráci bude formálně uzavřena během několika dní. SPIR oceňuje nasazení a úsilí, s jakým obě společnosti přistoupily k výběrovému řízení, spolupráci s oběma uchazeči a podnětné nabídky.
NetMonitor je projekt měření návštěvnosti a sledovanosti online obsahu. Poskytuje informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice. Zadavatelem projektu NetMonitor je SPIR, dodavatelem výzkumu je společnost Gemius. Hlavní výhodou je ukazatel Real Users, počet reálných uživatelů internetu a jednotlivých služeb. Výsledky výzkumu jsou nepostradatelným nástrojem pro média, vydavatele, zadavatele reklamy a analytiky.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 60 členů. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, realizuje projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring, analýzy zásahu reklamních kampaní AdAudit, odbornou konferenci o internetovém marketingu IAC, poskytuje expertní analýzy vývoje internetového trhu u nás a je samoregulátorem audiovizuálního a autorsky chráněného obsahu na internetu. Je také garantem samoregulačního rámce pro online behaviorální reklamu (OBA) v ČR.