V listopadu došlo k 12% meziměsíčnímu růstu v oblasti display reklamy, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 757 milionů korun. Největším zadavatelem byl tentokrát internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Jak vyplývá z monitoringu internetové display reklamy, listopadový vzestup se projevil i v meziročním srovnání: letos zadavatelé využili o 16 % větší reklamní prostor než ve stejném měsíci v loňském roce.
Online bannerovou inzerci v předvánoční sezoně významně zvýšil internetový obchodník Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 40,2 milionů korun, tedy až o 60 % více než v říjnu (25 milionů korun). Druhé místo obsadil Internet Mall, který umístil reklamu v hodnotě 35 milionů. Třetí skončil zadavatel Allegro Group CZ s display inzercí prostor v hodnotě 14,1 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v listopadu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 682 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (listopad 2013)  | 
			
			 Cena (říjen 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 316 738 000 Kč  | 
			
			 221 297 000 Kč  | 
			
			 43%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 103 383 000 Kč  | 
			
			 104 305 000 Kč  | 
			
			 -1%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 100 468 000 Kč  | 
			
			 110 339 000 Kč  | 
			
			 -9%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 33 735 000 Kč  | 
			
			 33 121 000 Kč  | 
			
			 2%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 24 077 000 Kč  | 
			
			 19 990 000 Kč  | 
			
			 20%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 23 725 000 Kč  | 
			
			 27 135 000 Kč  | 
			
			 -13%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 21 907 000 Kč  | 
			
			 26 718 000 Kč  | 
			
			 -18%  | 
		
| 
			 FTV Prima  | 
			
			 20 463 000 Kč  | 
			
			 17 861 000 Kč  | 
			
			 15%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 20 120 000 Kč  | 
			
			 21 008 000 Kč  | 
			
			 -4%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 17 125 000 Kč  | 
			
			 18 134 000 Kč  | 
			
			 -6%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2013