Poslední měsíc roku 2013 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 632 milionů korun, což je o 17 % méně než v listopadu. Největším zadavatelem byl stejně jako v listopadu internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Navzdory meziměsíčnímu poklesu si internetová display reklama polepšila alespoň v meziročním srovnání, a to o 18 %.
Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz, který v prosinci využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 41,4 milionů korun. Druhý skončil konkurenční obchodník Internet Mall s využitým reklamním prostorem v hodnotě 26,9 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Allegro Group CZ, pod kterou spadají například weby Aukro.cz a Heureka.cz; ta umístila display reklamu v hodnotě 15 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v prosinci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 567 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (prosinec 2013)  | 
			
			 Cena (listopad 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 242 909 000 Kč  | 
			
			 316 738 000 Kč  | 
			
			 -23%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 89 799 000 Kč  | 
			
			 100 468 000 Kč  | 
			
			 -11%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 85 533 000 Kč  | 
			
			 103 383 000 Kč  | 
			
			 -17%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 35 773 000 Kč  | 
			
			 33 735 000 Kč  | 
			
			 6%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 29 696 000 Kč  | 
			
			 23 725 000 Kč  | 
			
			 25%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 18 797 000 Kč  | 
			
			 17 125 000 Kč  | 
			
			 10%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 17 371 000 Kč  | 
			
			 20 463 000 Kč  | 
			
			 -15%  | 
		
| 
			 FTV Prima  | 
			
			 16 461 000 Kč  | 
			
			 24 077 000 Kč  | 
			
			 -32%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 16 152 000 Kč  | 
			
			 20 120 000 Kč  | 
			
			 -20%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 14 071 000 Kč  | 
			
			 21 907 000 Kč  | 
			
			 -36%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2013