Poslední měsíc roku 2013 byl v oblasti internetové display reklamy ve znamení poklesu, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 632 milionů korun, což je o 17 % méně než v listopadu. Největším zadavatelem byl stejně jako v listopadu internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Navzdory meziměsíčnímu poklesu si internetová display reklama polepšila alespoň v meziročním srovnání, a to o 18 %.
Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz, který v prosinci využil reklamní prostor na internetu v hodnotě 41,4 milionů korun. Druhý skončil konkurenční obchodník Internet Mall s využitým reklamním prostorem v hodnotě 26,9 milionů korun. Na třetím místě pak byla společnost Allegro Group CZ, pod kterou spadají například weby Aukro.cz a Heureka.cz; ta umístila display reklamu v hodnotě 15 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v prosinci vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 567 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (prosinec 2013) |
Cena (listopad 2013) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
242 909 000 Kč |
316 738 000 Kč |
-23% |
Centrum Holdings |
89 799 000 Kč |
100 468 000 Kč |
-11% |
MAFRA |
85 533 000 Kč |
103 383 000 Kč |
-17% |
Mladá fronta |
35 773 000 Kč |
33 735 000 Kč |
6% |
Allegro AdMarket |
29 696 000 Kč |
23 725 000 Kč |
25% |
CET 21 |
18 797 000 Kč |
17 125 000 Kč |
10% |
Impression Media |
17 371 000 Kč |
20 463 000 Kč |
-15% |
FTV Prima |
16 461 000 Kč |
24 077 000 Kč |
-32% |
Ringier Axel Springer |
16 152 000 Kč |
20 120 000 Kč |
-20% |
AdActive.cz |
14 071 000 Kč |
21 907 000 Kč |
-36% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2013