Zadavatelé internetové display reklamy využili v únoru 2014 reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v lednu. Největším zadavatelem byla v únoru Fio banka a největším provozovatelem pak portál Seznam.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Dle údajů monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v únoru 2014 bannerovou reklamu v celkové hodnotě 409 milionů korun, což je o 4 % méně než v předchozím měsíci. Pokles lze sledovat i v meziročním srovnání, oproti únoru 2013 klesly výdaje o 2 %.
Největším zadavatelem byla Fio banka, která v únoru využila reklamní prostor v hodnotě 14,2 milionů korun. Na druhém místě byl zadavatel Porsche Česká republika s inzercí v hodnotě 11,4 milionů korun a třetí příčka patřila Air Bank s reklamou v hodnotě 10,2 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v únoru vystavena online inzerce v ceníkové hodnotě 373 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (únor 2014)  | 
			
			 Cena (leden 2014)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 118 507 000 Kč  | 
			
			 149 608 000 Kč  | 
			
			 -21%  | 
		
| 
			 Economia *  | 
			
			 80 020 000 Kč  | 
			
			 5 844 000 Kč  | 
			
			 1269%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 49 916 000 Kč  | 
			
			 51 810 000 Kč  | 
			
			 -4%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 24 521 000 Kč  | 
			
			 15 972 000 Kč  | 
			
			 54%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 23 985 000 Kč  | 
			
			 23 910 000 Kč  | 
			
			 0%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 20 916 000 Kč  | 
			
			 22 862 000 Kč  | 
			
			 -9%  | 
		
| 
			 FTV Prima  | 
			
			 20 621 000 Kč  | 
			
			 11 553 000 Kč  | 
			
			 78%  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 15 820 000 Kč  | 
			
			 12 984 000 Kč  | 
			
			 22%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 10 163 000 Kč  | 
			
			 2 772 000 Kč  | 
			
			 267%  | 
		
| 
			 Finance media  | 
			
			 8 743 000 Kč  | 
			
			 8 065 000 Kč  | 
			
			 8%  | 
		
* Data provozovatele Centrum Holdings byla od února 2014 zařazena pod provozovatele Economia. Spojení dat bylo provedeno na základě fúze společností Economia a Centrum Holdings. Změna se netýká historických dat do ledna 2014.
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 01-02/2014