V listopadu došlo k 8% meziměsíčnímu nárůstu v oblasti display reklamy, zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 723 milionů korun. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Alza.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Z monitoringu internetové display a video reklamy vyplývá, že vzestup se projevil pouze v meziměsíčním srovnání, meziročně naopak internetová reklama mírně poklesla, a to o 4 %.
Největšími zadavateli byli v listopadu stejně jako v předchozím měsíci tři internetoví obchodníci, pouze v jiném pořadí: Alza.cz, který využil reklamní prostor v hodnotě 36,2 milionů korun, Internet Mall s inzercí v hodnotě 29,5 milionů a Czc.cz, který umístil reklamu v hodnotě 27,4 milionů.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V této skupině byla v listopadu vystavena online inzerce v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (listopad 2014) |
Cena (říjen 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
312 364 000 Kč |
223 163 000 Kč |
40 % |
MAFRA |
89 170 000 Kč |
98 742 000 Kč |
-10 % |
Economia |
77 501 000 Kč |
88 206 000 Kč |
-12 % |
Mladá fronta |
43 081 000 Kč |
40 330 000 Kč |
7 % |
FTV Prima |
39 413 000 Kč |
37 788 000 Kč |
4 % |
Allegro AdMarket |
35 447 000 Kč |
27 866 000 Kč |
27 % |
CZECH NEWS CENTER |
30 475 000 Kč |
26 703 000 Kč |
14 % |
Impression Media |
16 619 000 Kč |
18 830 000 Kč |
-12 % |
AdActive.cz |
15 320 000 Kč |
21 041 000 Kč |
-27 % |
CET 21 |
14 822 000 Kč |
25 683 000 Kč |
-42 % |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 10-11/2014