Měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor zahrnuje také službu AdAudit, která dodá informace o zásahu online reklamních kampaní. Mohou ji využít zejména mediální agentury a zadavatelé internetové reklamy, kteří tak zjistí, zda oslovili skutečně ty cílové skupiny, které plánovali.
NetMonitor přináší informace o tom, kolik lidí navštěvuje měřené internetové stránky a o jaké návštěvníky se jedná. Je oficiální a uznávanou „jednotnou měnou“ pro plánování inzertních rozpočtů na českém internetu. Nový projekt AdAudit na NetMonitor logicky navazuje, poskytuje srovnatelná data o počtech a profilu uživatelů, ale namísto webových stránek je zaměřen na reklamní kampaně. Zadavatelé online reklamy se tak dozví, kolik reálných uživatelů vidělo jejich kampaň, jací lidé přišli s reklamním sdělením do kontaktu, na kterých webech a inzertních pozicích nebo kdo na reklamu klikl. Nabízí se jim tak možnost ověřit si skutečný zásah kampaně a do detailu zjistit i zásah každého reklamního umístění. AdAudit je dalším z projektů, které zaštiťuje Sdružení pro internetový rozvoj. Realizátorem je stejně jako v případě výzkumu NetMonitor společnost Gemius. Při analýze kampaní se využívají data a postupy NetMonitoru, takže výsledky jsou s daty o návštěvnosti stránek kompatibilní. AdAudit nabízí možnosti analýz cílových skupin, demografické (věk, pohlaví, vzdělání), geografické (velikost sídla, region) i sociální (příjem, ekonomická aktivita, ABCDE klasifikace). „AdAudit je unikátní v tom, že poskytuje exkluzivní a na českém trhu dosud nedostupná data o sociodemografickém profilu uživatelů zasažených online reklamní kampaní. Díky tomu mohou zadavatelé reklamy zjistit, zda jejich kampaň dosáhla požadovaného zásahu v cílové skupině a zda neoslovila i jiné skupiny uživatelů, které by měly o jejich produkt či službu zájem. Velkou výhodou projektu je porovnatelnost jeho výsledků s výsledky NetMonitoru a také rychlý výpočet dat“, říká Josef Richtr, Research Manager společnosti Gemius. Kampaň lze analyzovat v období až tří měsíců a výsledky dostávat ve stručné podobě průběžně nebo podrobné po skončení kampaně. Objednávky a zadání analýz zajišťuje SPIR ve spolupráci se společností Gemius, popř. dalšími společnostmi provozujícími online reklamní systém. Řešení je založeno na umístění měřících skriptů k reklamním objektům analyzované kampaně a datech z panelu NetMonitoru. Více informací se dozvíte na stránkách projektu http://www.adaudit.cz. |