Tisková zpráva
Internetová populace ČR starší deseti let dosáhla v říjnu 7,8 milionů osob, 5,9 milionu uživatelů se k internetu připojilo z mobilního zařízení (telefon nebo tablet), přičemž výhradně na mobilních zařízeních surfuje 922 tisíc osob. Hodnota programatiku byla v září 653 milionu Kč v ceníkových cenách a jeho podíl na celé displejové reklamě představuje 50 %. Data vyplývají z aktuálních výsledků projektu NetMonitor a AdMonitoring, které připravuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
„Podzimní sezónní růst návštěvnosti v kombinaci s druhou vlnou pandemie stojí za zvýšením návštěvnosti zejména zpravodajských online médií a také webů zaměřených na zdraví. Volnější vládní opatření proti šíření koronaviru ve srovnání s jarními měsíci jsou pravděpodobně důvodem toho, že návštěvnost zatím nedosáhla březnových čísel,“ komentovala výsledky Jana Břeská, výkonná ředitelka Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
V projektu NetMonitor bylo v říjnu zapojeno 460 měřených serverů, na kterých uživatelé z ČR a zahraničí zhlédli 8,3 mld. stránek. Zářijové výsledky projektu AdMonitoring ukazují meziroční růst jak v direct, tak i v programatické displej reklamě. Objem direct reklamy byl v září 664 mil. Kč (meziročně + 15 %) a objem programatické displej reklamy byl 653 mil. Kč (meziročně + 5 %), dohromady v displej reklamě to bylo 1,31 mld. Kč v ceníkových cenách, což bylo o 10 % více než před rokem.
Kompletní výsledky kvartální prezentace naleznete pod článkem.