IAB Tech Lab vydala nové portfolio reklamních standardů (New Standard Ad Portfolio), které představují sadu doporučení vycházejících ze zkušeností uživatelů v digitálním světě, kde roste konzumace obsahu napříč poskytovateli, platformami i různými koncovými zařízeními. IAB Europe spolupracovala s Tech Lab při testování nových formátů reklamy s evropskými vydavateli.
Sady reklamních formátů zahrnují flexibilní velikosti reklam založené na poměru stran při respektu k principům L.E.A.N, tzn. formáty, které jsou datově nenáročné, šifrované, umožňující ad choice a neinvazivní. New Standard Ad Portfolio je založeno na technologii HTML5 a zohledňuje nové možnosti digitálního obsahu, jako jsou rozšířená realita (AR), virtuální realita (VR), sociální média, mobilní video, emoji reklamní zprávy a 360stupňová videoreklama.
V září 2016 bylo portfolio otevřeno k veřejnému připomínkování a setkalo se se zpětnou vazbu od celého průmyslu. Následně probíhalo rozsáhlé testování formátů jak v USA, tak v Evropě. IAB Europe ocenila spolupráci s evropskými vydavateli, kteří se podíleli na procesu testování: Ciao People, DMG Media, G+J e|MS, INM, iq Digital, Journal Media, Media Impact, United Internet Media. Některé z testovacích stránek jsou k dispozici zde.
Doporučení k flexibilní velikosti reklamy vychází z toho, jak se rozšiřují zařízení, na kterých uživatelé konzumují obsah, ať už jde o velikost, rozlišení nebo operační systémy. Díky flexibilní velikosti reklamních formátů definovaných poměrem stran dojde ke kvalitnímu zobrazení reklamy na různě velikých obrazovkách a na responzivních stránkách.
Příručka pro vydavatele a inzerenty popisuje, jak přejít na specifikaci LEAN a flexibilní velikosti reklamy. Tech Lab zajistí podporu přechodu k novým standardům a doporučením prostřednictvím série webových seminářů, spuštěním uživatelsky přátelských demo stránek a poskytne také další. Z důvodu testování vydala Tech Lab open source nástroj pro vydavatele, který jim umožní rychle vložit reklamní kontejner (ad container) flexibilní velikosti a značku reklamního serveru (ad server tag) pro všechny reklamní jednotky IAB.
Více informací zde.