Do aktuální vlny výzkumu NetMonitor, který provozuje Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), vstoupila další média. NetMonitor tak posiluje svou pozici jako plánovací nástroj internetové reklamy.
Výzkum NetMonitor rozšiřuje počet měřených médií. Oproti poslední vlně do něj vstoupilo několik významných serverů včetně webů všech tří mobilních operátorů: Eurotel, IDOS, iHNed, Oskar, T-Mobile, Volný a Žena-in. NetMonitor je jediným výzkumem, který poskytuje údaje o sociodemografickém profilu návštěvníků nejvýznamnějších serverů českého internetu, a rozšířením počtu měřených médií dále zvyšuje svou užitnou hodnotu pro odběratele dat. „Vstup nových významných serverů do NetMonitoru chápeme jako potvrzení kvality tohoto výzkumu. Oceňujeme také, že většina trhu se shodla na „jednotné měně“ sloužící pro plánování reklamních kampaní,“ říká k tomu Petr Bednář, předseda Výkonné rady SPIRu, který je zadavatelem výzkumu NetMonitor. Realizátorem výzkumu je výzkumná agentura TNS Factum.
Výkonná rada SPIRu také obměnila své složení. Petra Stuchlíka ze společnosti MAFRA, a.s., nahradil Petr Matoušek ze stejné společnosti. Na místo po Tomáši Kapalínovi (Seznam.cz, a.s.) pak Výkonná rada kooptovala zástupce společnosti Atlas.cz, a.s., Martina Klofandu. Nyní tedy Výkonná rada SPIRu pracuje v tomto složení: Petr Bednář, Ringier ČR, a.s. (předseda), Jan Fahoun, Starcom MediaVest Group, s.r.o. (místopředseda), Marek Antoš, Internet Info, s.r.o., Oldřich Bajer, NetCentrum, s.r.o., Martin Klofanda, Atlas.cz, a.s., Petr Matoušek, MAFRA, a.s., Daniel Nohel, MindShare, s.r.o., Tomáš Řehák, OMD Czech, a.s