Od 1.října bude internetový portál Seznam součástí sociodemografického výzkumu českého internetu – NetMonitor. Mezi zástupci portálu Seznam a sdružení SPIR došlo k vzájemné dohodě, která vyvrcholila podepsáním smluv o účasti v NetMonitoru a odběru kompletních dat. V současné době probíhá nasazování měřících kódů na přihlášené sekce či média Seznamu.
Předseda SPIRu Petr Bednář k tomu dodává: „Jsem velmi rád, že se tímto krokem NetMonitor definitivně stal jednotnou a oficiální měnou českého internetu. NetMonitor v prvních měsících fungování prokázal svoji kvalitu a nepostradatelnost při plánování internetových reklamních kampaní. Dohoda se Seznamem je tak přínosem pro obě strany“.
Mezi účastníky Netmonitoru jsou již několik měsíců významné subjekty internetového trhu – portály Atlas.cz a Centrum.cz, zpravodajské weby iDnes a Blesk.cz, finanční servery Aliaweb, Finance.EU, Měšec,cz, Patria.cz a Peníze.cz, dále pak servery mediálních domů jako je Computer Press, Internet Info a Neris, server Žena-in a servery mediazastupitelů Impression Media a ARBOmedia.
O tom, že NetMonitor zajímá stále více internetových médií a „hráčů“ na internetovém trhu svědčí i fakt, že jen v posledním měsíci se do výzkumu zapojilo např. mediazastupitelství Amedia, vydavatelství Hachette Filipacchi, server pro mladé Kidsland.cz nebo server Kdykde.cz. Výzkum Netmonitor je uznávaným zdrojem dat pro většinu mediálních agentur jako jsou např. OMD, MindShare, Universal McCann, Beyond či Starcom, které přítomnost Seznamu hodnotí pozitivně.
NetMonitor je výzkum měřící počty návštěvníků jednotlivých internetových serverů a sociodemografický profil těchto návštěvníků. NetMonitor byl oficiálně spuštěn začátkem února 2005.
Realizátorem NetMonitoru je společnost Mediaresearch ve spolupráci s polskou společností Gemius. Metodika NetMonitoru je převzata ze zahraničí (Polsko, Lotyšsko, Litva). Zadavatelem je SPIR.
Více informací o výzkumu můžete naleznout na www.spir.cz nebo na www.netmonitor.cz .