Na posledním klubovém večeru Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) zazněl další požadavek na konsolidaci a sjednocení českého reklamního trhu. Provozovatelé médií a sekce zadavatelů se shodli na tom, že je nutné definovat a standardizovat kategorie, podle kterých by se jednotlivá média zařazovala a především zobrazovala v žebříčcích dat výzkumného projektu NetMonitor. Tento krok primárně zprůhlední trh internetové reklamy a poskytne zadavatelům vodítko při výběru médií do svých komunikačních kampaní, sekundárně přinese další investice do internetu.
O možnostech kategorizace a úskalích diskutovali i hosté SPIRu PhDr. Jan Pochman z Unie Vydavatelů, který se podělil o zkušenosti z tiskových médií a Daniel Švanda z výzkumné agentury Mediaresearch přinášející nejnovější informace ze zahraničí a nástin realizace členění online médií dle oborů. Odborným garantem celé akce byl Petr Hanisch zastupující médium Kurzy.cz. Podle předsedy SPIRu Daniela Nohela je tento krok potvrzením základního úkolu Sdružení, a tím je kultivace celého reklamního prostředí na internetu.
Zanedlouho SPIR ustanoví pracovní skupinu, která navrhne řídícímu orgánu Výkonné radě pravidla pro zařazování médií.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu – sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 28 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, se aktivně snaží o kultivaci celého internetového reklamního trhu.