Asociácia internetových médií (AIM) a společnost Mediaresearch Slovakia, s.r.o. podepsaly ve středu 6. 12. 2006 smlouvu na realizaci měření návštěvnosti a výzkumu sociodemografie návštěvníků slovenského internetu. Toto měření bude pod jménem AIMmonitor následujících pět let zajišťovat pro AIM výzkumná agentura Mediaresearch Slovakia ve spolupráci s partnerskou společností Gemius. Nový AIMmonitor se skládá ze dvou hlavních částí – měření počtu uživatelů navštěvujících jednotlivá média (včetně detailních údajů o uživateli, a to i v reálném čase), a z panelového měření sociodemografie návštěvníků.
Na otázku, proč byla nakonec vybrána právě nabídka agentur Mediaresearch a Gemius, odpověděl předseda správní rady AIM Milan Csaplár: „Řešení, které nám nabídla společnost Mediaresearch, bylo nejkvalitnější, a umožní nám posunout měření slovenského internetového reklamního trhu o velký kus dál. Pevně věříme, že se díky novému měření zvýší obrat investic do internetu“.
„Mediaresearch si váží důvěry, kterou jí dal AIM tím, že ji vybral jako realizátora nejambicióznějšího výzkumu internetu v SR. Kromě osvědčené technologie a metodiky výzkumu našeho partnera – polské společnosti Gemius – je náš projekt založen na našich mnohaletých zkušenostech z výzkumu médií včetně již pěti let úspěšné realizace peoplemetrového projektu pro Asociaci televizních organizací (ATO), a dvou let úspěšné realizace obdobného výzkumu českého internetu NetMonitor pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR)“ komentuje výsledek výběrového řízení jednatelka společnosti Mediaresearch Tereza Šimečková.
Nová podoba AIMmonitoru se rozběhne v lednu 2007, v současnosti probíhá testovací fáze. Data o návštěvnosti obsahují vedle standardních informací jako počet zobrazení, počet návštěvníků, počet návštěv, strávený čas atd. i technické informace (druh použitého prohlížeče, geolokalizace, použitá klíčová slova apod.). Data o návštěvnosti budou uživatelům k dispozici hned po naměření, první sociodemografická data naměřená na panelu respondentů (za leden) budou k dispozici na konci února.
AIMmonitor je výzkum návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetových serverů - umožňuje analyzovat efektivitu obsahu internetových serverů a plánovat internetovou reklamu.
AIM je profesní sdružení nejnavštěvovanějších internetových serverů na Slovensku, jejichž zájmem je rozvoj internetu a prosazování internetové reklamy v SR. Je zadavatelem výzkumu AIMmonitor.
Mediaresearch Slovakia a její mateřská společnost Mediaresearch, a.s. jsou společnosti realizující výzkumy trhu a mediální výzkumy, poskytující analytické služby ve spolupráci s polskou společností Gemius poskytující měření návštěvnosti internetových stránek a měření efektivnosti internetových kampaní - ve spolupráci s Gemius realizující komplexní výzkumný projekt internetu – AIMmonitor (SR) a NetMonitor (ČR) poskytující monitoring internetové reklamy realizující elektronické měření sledovanosti měření televize (TV metrový projekt v ČR), poskytující měření poslechovosti rozhlasu.
Gemius je společností specializující se na internetový výzkum ve spolupráci s Mediaresearch realizující komplexní výzkumný projekt internetu AIMmonitor (SR) a NetMonitor (ČR) s vedoucím postavením na trhu v oblasti internetového výzkumu ve střední a východní Evropě.