Ekonomický online titul eMarketer přináší odhad vývoje inzertního trhu v USA. Mnohé trendy, především z oblasti internetu, lze přenést i do lokálních podmínek.
Výdaje do online reklamy: stále dobrá volba
Výdaje do video reklamy budou v roce 2009 v rozporu s celkovým ekonomickým vývojem, neboť se předpokládá nárůst o 45%, čímž dosáhnou objemu 850 milionů dolarů. Tento trend podporují dva klíčové faktory: prudký vzestup profesionálního video obsahu na webu - hlavně z TV sítě - vytvářející životaschopný základ pro marketéry obchodních značek. Za druhé, nutnost oslovit online uživatele a to i za podmínek utahování firemních rozpočtů.
Výdaje do reklamy ve vyhledávání vzrostou v roce 2009 o 14,9% na 12,3 miliardy dolarů. Reklama ve vyhledávání je totiž rezistentní vůči recesi. Dvě základní domněnky potvrzují tento předpoklad: vyhledávání je velice dobře měřitelné a inzerenti hledají bezpečné a efektivní metody v boji s hospodářskou recesí. K tomu přispějí rovněž spotřebitelé, neboť budou sice méně kupovat, ale o to více hledat to správné zboží ke koupi. I když reklama ve vyhledávání bude růst v roce 2009 méně než v kterémkoli předchozím roce, její přirozená síla generuje větší zisky než u kterékoli jiné formy reklamy, ať už online nebo offline. Celkové internetové reklamní výdaje v USA se zvýší na 25,7 miliardy dolarů v roce 2009, což je nárůst o 8,9%. To bude nejnižší nárůst z roku na rok u online reklamy vůbec. Přesto to bude stále silný nárůst v porovnání s téměř všemi ostatními médii.