Průzkum Mediascope vydal další informace o mediálním chování Evropanů v digitálním prostředí, tentokrát zaměřené na mladou generaci ve věku 16-24 let.
Mezi hlavní zjištění patří například, že mladá generace je online častěji než všechny ostatní věkové skupiny. Internet využívá 89 % z nich, zatímco v průměru jsou to dvě třetiny. Mládež na internetu tráví více času (19 hodin týdně proti 14 průměrným) a změnily se i její návyky mediální konzumace. Například televizi přestávají sledovat jen tradičním způsobem a častěji přes internet.
Běžné se pro ně stalo vyřizování každodenních záležitostí online. Polovina jich pravidelně používá internetové bankovnictví nebo prochází pracovní nabídky, na internetu také častěji nakupují.
K internetu přistupují nejčastěji z běžných počítačů, 43 % z nich již ale využívá mobily a 13 % tablety. Častější je pochopilteně i používání herních konzolí.
Prezentaci hlavních výsledků najdete v příloze nebo ke stažení na stránkách IAB Europe.
O průzkumu: Mediascope je celoevropský průzkum mediálního chování s důrazem na on-line aktivity. Jeho cílem je zmapovat měnící se způsoby využívání médií a chování v digitálním prostředí. Je realizován reprezentativním telefonickým a on-line dotazováním ve 28 evropských zemích. Česká republika se do něj zařadila loni poprvé spolu se 14 dalšími zeměmi převážně ze střední a východní Evropy.