Obchodní model: Platba za zalistování
Popis
- platba za zařazení či udržování odkazu na web inzeretna pro dané klíčové slovo, sousloví či do určité kategorie pro jasně zadané období.
Výhody
- jednoduchost.
- lze načasovat.
- Dlouhodobý efekt pro komunikaci a přítomnost zadavatele u důležitých klíčových slov.
Nevýhody
- Zalistování neznamení automaticky zvýšenou návštěvnost, nelze ji garantovat (ani žádné výkonnostní prvky, jako např. počet prodejů).
- Často chybí garance pro porovnání všech médií – některá média nejsou schopna odhadovat či garantovat např. počet zobrazení či plnou exkluzivitu.
- Chybějící garance či odhady – v případech, kdy má inzerent za cíl své kampaně návštěvnost stránek nebo přímou odpověď na reklamní sdělení.
Kritická místa pro klienta
- Volba vhodné kategorie či klíčových slov.
- Ověřit a zjistit počet zobrazení, které médium bude v daném období garantovat.
Mediatypy
- katalogy