Obchodní model: Platba za přečtený email
Popis
Jedná se o platbu za „přečtení“ sdělení inzerenta příjemcem zprávy doručené prostřednictvím e-mailu. Za „přečtení“ je s ohledem na technické možnosti považováno načtení (ne pouze zobrazení v seznamu přijatých zpráv) e-mailové zprávy e-mailovým klientem. V případě, že zpráva není zobrazena v tzv. HTML režimu, ale pouze v tzv. textovém režimu (záleží na použitém e-mailovém klientu či jeho nastavení), nelze technicky zjistit, zda zpráva byla načtena, či nikoli.
Výhody
- Garance platby jen při zasažení konkrétního jedince reklamním sdělením
- Škálovatelnost
- Plánovatelnost nákladů
- Možnost přesnější zacílení na konkrétní cílovou skupinu
Nevýhody
- Technická nepřesnost měření v souvislosti s použitými technologiemi měření
- Samotné „přečtení“ e-mailu ještě neznamená, že příjemce věnoval sdělení pozornost
Kritická místa pro klienta
- Kvalita použité databáze kontaktů
- Soulad s platnou legislativou regulující zasílání nevyžádaných reklamních sdělení (zejména zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti)
Mediatypy
- Direct email marketing