Obchodní model: Platba za odeslaný email
Popis
Jedná se o platbu za odeslání sdělení inzerenta na e-mailovou adresu. Obvykle se za odeslaný e-mail nepovažuje e-mail, který byl odmítnutý serverem příjemce zprávy (např. z důvodu neexistující či chybné e-mailové adresy či technického výpadku serveru).
Výhody
- Jednoduchost
- Snadná měřitelnost
- Škálovatelnost
- Plánovatelnost nákladů
- Možnost přesnější zacílení na konkrétní cílovou skupinu
Nevýhody
- Samotné odeslání e-mailu nezaručuje, že příjemce věnoval sdělení pozornost
- Nemožná ověřitelnost v důsledku měření technickými prostředky odesílatele.
Kritická místa pro klienta
- Kvalita použité databáze kontaktů
- Soulad s platnou legislativou regulující zasílání nevyžádaných reklamních sdělení (zejména zákonem č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti)
Mediatypy
- Direct email marketing