Obchodní model: Platba za období
Popis
- Platba za období je jeden z nejstarších obchodních modelů a probíhá jako platba za časově omezené zobrazení reklamního sdělení. Inzerent tedy platí za předem dané období, např. za den, týden či měsíc, kdy se na konkrétním médiu a konkrétní pozici zobrazuje jeho reklama. Samotné médium přitom často garantuje buď plnou exkluzivitu (na dané pozici se nezobrazuje jiný inzerent) a nebo dodá zadavateli také odhady či garanci počtu zobrazení reklamy v objednaném období.
Výhody
- Inzerent má jasný přehled o tom, kdy, kde a jak se jeho reklamní sdělení bude zobrazovat.
- Přesná načasovatelnost kampaně.
- Možnost jednoduché rezervace či nákupu či 100 % výkup exkluzivních reklamních ploch
Nevýhody
- Často chybí garance pro porovnání všech médií – některá média nejsou schopna odhadovat či garantovat např. počet zobrazení či plnou exkluzivitu.
- Chybějící garance či odhady – v případech, kdy má inzerent za cíl své kampaně návštěvnost stránek nebo přímou odpověď na reklamní sdělení.
Kritická místa pro klienta
- Ověřit umístění reklamního sdělení – nebezpečí spojení značky s nevhodným obsahem.
- Ověřit proporci / rozložení počtu zobrazení mezi více inzerentů (kolik inzerentů bude zobrazovat svou reklamu v daném čase na stejné pozici).
- Ověřit a zjistit počet zobrazení, které médium bude v daném období garantovat.
Mediatypy
- především standardní display a textová reklama.