S tím, jak roste využívanost mobilních telefonů k přístupu na internet, stoupají i náklady na mobilní reklamu. V loňském roce dosáhly podle asociace IAB celosvětově 14,6 miliard euro, což je téměř dvakrát více než v roce 2012 (7,6 mld. €). Potvrzuje se tak, že reklama cílená na mobilní zařízení je pro inzerenty již zavedenou součástí marketingového mixu.
Graf č. 1: Celkové globální výdaje na mobilní reklamu
Zdroj: IAB, IHS 2014
Inzertně nejvyužívanější je v mobilním světě reklama ve vyhledávání (49 %), na display reklamu, kam IAB řadí i video a aplikace, připadá 42 %. Zbylých téměř 10 % bylo investováno do reklamy v SMS/MMS zprávách.
Graf č. 2: Celosvětové výdaje na mobilní reklamu podle formátů
Zdroj: IAB, IHS 2014
Největšími trhy jsou severní Amerika s 42% podílem na celosvětových tržbách a asijský pacifický region (39 %). V Evropě bylo loni na mobilní reklamu utraceno 2,5 mld. euro, což ji řadí na třetí místo s podílem 17 %.
Graf č. 3: Celosvětové výdaje na mobilní reklamu podle regionů
Zdroj: IAB, IHS 2014
Ceny jsou uváděny tzv. gross, tedy po slevách a před odečtením agenturních provizí. Údaje vycházejí z průzkumů mezi členskými zeměmi IAB a statistických a ekonometrických modelů a jsou realizující agenturou standardizovány na srovnatelnou měnovou a cenovou úroveň.
Více informací se dozvíte v přiložené závěrečné zprávě a v tiskové zprávě IAB Europe.