Obchodní model: Platba za klik
Popis
Platba za kliknutí na reklamní sdělení. Někdy též označovaného "PPC" = "Pay Per Click" nebo "CPC" = "Cost Per Click".
Výhody
- Za zobrazení reklamního sdělení inzerent neplatí
- Jednoduchost
- Snadná měřitelnost a ověřitelnost pomocí nástrojů inzerenta
Nevýhody
- Nesoulad mezi počtem kliknutí a počtem oslovených návštěvníků - jeden návštěvníky typicky provede více kliknutí na jedno reklamní sdělení
- Není zohledněna kvalita přivedených návštěvníků
- Počet kliknutí nevypovídá o úspěšnosti reklamní kampaně
Kritická místa pro klienta
- Nutno rozklíčovat kvalitu přiváděné náštěvnosti - například využitím analytických nástrojů nasazených na webu klienta
- Ověřování relevance zdroje kliknutí (např. klíčové slovo, odkazující stránka na webu, videoreklama, apod.)
- Zjistit technické zabezpeční proti falešným prolikům (tzv. "click fraud") či opakovaným proklikům
Mediatypy
- lze aplikovat na všechny obvyklé mediatypy