Obchodní model: Platba za fanouška
Popis
Platba za fanouška je velmi mladý obchodní model, používaný v současné době především v rámci marketingu v sociální síťi Facebook. Inzerent v tomto případě platí za každého nově získaného fanouška svého profilu v sociálních sítích (např. stránky na Facebooku). Inzerent platí jednotkovou cenu za fanouška.
Výhody
- Jednoduchost
- Jednoznačnost díky tomu, že metrika je definována médiem
- Snadná měřitelnost a ověřitelnost inzerentem
Nevýhody
- Chybí vazba na měřitelnost kvality fanouška
- Komplikovanější určení hodnoty fanouška a tudíž i jednotkové ceny „za fanouška“
Kritická místa pro klienta
- Nebezpečí falešných/umělých fanoušků, za kterými nestojí reálné osoby
- Obtížné přiřazení získaného fanouška konkrétnímu zdroji či aktivitě v rámci sociálních sítí i mimo ně.
Mediatypy