Mistrovství světa v ledním hokeji probíhající od 21. května přilákalo internetové uživatele na sportovní weby. Již první zápasy, které Česká republika hrála 21. a 22. května (s Ruskem a Švýcarskem), výrazně zvýšily zájem o kategorii Sport. Meziměsíčně se tak počet uživatelů v této webové kategorii zvýšil o půl milionu RU na mobilních telefonech a klasických počítačích (asi 20 %) a o téměř 100 tisíc na tabletech (více než 30 %).
V průměru byl denní počet všech uživatelů v kategorii Sport v průběhu trvání mistrovství asi o půl milionu RU vyšší než ve zbývající květnové dny. Dnem s nejvyšší návštěvností ze všech zařízení byl 31. května (téměř 1,9 milionu RU), kdy Česká republika hrála zápas s Dánskem, který rozhodoval o postupu do čtvrtfinále.
Stále pokračující zmírňování protikoronavirových opatření a předchozích omezení v turistice ovlivnilo zájem uživatelů o cestování. Rostly proto dvě kategorie – Cestování – obsah a Auto-moto prodej. Cestování – obsah se zvýšilo především na mobilních zařízeních – o 17 % na mobilních telefonech a o 15 % na tabletech. Růst návštěvnosti na webech zahrnujících nabídku automobilů k prodeji jsme mohli pozorovat především na mobilních telefonech (8 %) a klasických počítačích (6 %). V květnu rostla také například kategorie IT servery, mobilní a digitální technologie a to především na mobilních telefonech (11 %) a tabletech (více než 3 %).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních duben a květen 2021.