V dubnu začala vláda zmírňovat protikoronavirová opatření, skončilo omezení volného pohybu mezi okresy a měnily se například i podmínky pro cestování ze zahraničí. Mnoho lidí plánovalo také odjet na velikonoční svátky. Rostl proto zájem uživatelů o webové stránky v kategorii Cestování – obsah, která zahrnuje weby s popisem jednotlivých destinací a radami ohledně cestování. Tato webová kategorie rostla nejvíce na tabletech (21 %), dále na klasických PC (10 %) a mobilních telefonech (6 %).
Uvolnění protiepidemiologických opatření ovlivnilo rovněž zájem uživatelů o druhou kategorii spojenou s cestováním – Databáze a katalogy, která zahrnuje například online mapy či jízdní řády. Weby v této kategorii rostly především na mobilních zařízeních (na tabletech o 22 %) a na mobilních telefonech o 3 %). Zájem o informace týkající se koronaviru a o očkování proti němu mohlo ovlivnit také nárůst v kategorii Zdraví. Tato kategorie, zahrnující zdravotnické weby, rostla zejména na tabletech a to o 15 %.
Další kategorií, která zaznamenala výrazný růst, byla E-commerce – obsah. Tato kategorie obsahuje především webové stránky s nabídkou pracovních příležitostí. Vliv na zvýšený zájem mohl mít koronavirus, který zapříčinil vlnu propuštění ze zaměstnání v mnoha odvětvích a dále sezonnost – lidé začali hledat brigády či sezónní práci na léto. E-commerce obsah rostla především na mobilních zařízeních (nárůst o 55 % na tabletech a 22 % na mobilních telefonech).