S nástupem zimy a příchodem sezónních nemocí hledali uživatelé na internetu rady týkající se zdraví, mnoho z nich řešilo také otázku jak nepřibrat přes svátky. Rostl proto zájem o webovou kategorii Zdraví, která nabízí uživatelům zdravé rady týkající se potravin, nemocí, ale i odpovědi specialistů či přímo možnost objednat se k lékaři. Návštěvnost webů v oblasti zdraví se zvýšila nejvíce z tabletů (21 %), dále pak z klasických PC a mobilních telefonů (asi 7 % u obou platforem).
Blížící se vánoční svátky a s tím spojené zdobení stromečků, zkrášlování bytů a zahrad mohlo přispět k rostoucí návštěvnosti kategorie Bydlení – obsah, která zahrnuje mimo jiné lifestylové magazíny.
Tato kategorie rostla především na mobilních zařízeních a to o 7-8 %. Ve vánočním období klidu a pohody rostla návštěvnost oddechových kategorií, jako jsou Společenské magazíny, Bulvární magazíny, Zábava a hry či Komunitní servery. Návštěvnost kategorií Společenské magazíny a Komunitní servery se zvýšila především na tabletech (5 - 6 %), dále na mobilních telefonech a klasických PC (asi 3 %). Bulvární magazíny a Zábava a hry rostly nejvíce na mobilních telefonech (7 – 8 %).
Zajímavé je, že prosincový den internetových slev tzv. Cyber Monday, tedy internetová verze Black Friday, neovlivnil nárůst návštěvnosti v kategorii E-commerce - prodej. Vyšší zájem o tuto kategorii byl ovšem zaznamenán během tří prvních adventních neděl (nárůst především z mobilních zařízení). V těchto 3 prosincových dnech se návštěvnost internetové komerce pochybovala kolem 850 – 860 tisíc RU (z mobilních zařízení). Návštěvnost z mobilních telefonů a tabletů byla také vysoká na druhý svátek vánoční a oproti Štědrému dni se zvýšila o asi 240 tisíc RU na 815 tisíc.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních listopad a prosinec 2019.
 
| 
			 Počítače  | 
			
			 Listopad  | 
			
			   Prosinec  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 7 467 614  | 
			
			 7 615 179  | 
			
			 147 565  | 
			
			 1,98%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 13 386 989 959  | 
			
			 12 212 128 132  | 
			
			 -1 174 861 827  | 
			
			 -8,78%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC doma  | 
			
			 7 403 059  | 
			
			 7 551 328  | 
			
			 148 269  | 
			
			 2,00%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma  | 
			
			 10 394 030 339  | 
			
			 9 906 905 850  | 
			
			 -487 124 489  | 
			
			 -4,69%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC v práci  | 
			
			 2 096 968  | 
			
			 2 140 610  | 
			
			 43 642  | 
			
			 2,08%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci  | 
			
			 2 992 959 620  | 
			
			 2 305 222 282  | 
			
			 -687 737 338  | 
			
			 -22,98%  | 
		
| 
			 Mobilní telefony  | 
			
			 Listopad  | 
			
			   Prosinec  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 5 372 784  | 
			
			 5 591 498  | 
			
			 218 714  | 
			
			 4,07%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 2 904 196 228  | 
			
			 2 969 214 981  | 
			
			 65 018 753  | 
			
			 2,24%  | 
		
| 
			 Tablety  | 
			
			 Listopad  | 
			
			   Prosinec  | 
			
			 Absolutní   | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 1 719 702  | 
			
			 1 745 248  | 
			
			 25 546  | 
			
			 1,49%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 296 166 612  | 
			
			 289 617 478  | 
			
			 -6 549 134  | 
			
			 -2,21%  | 
		
Zdroj: NetMonitor, listopad a prosinec 2019.