Krásné počasí a období dovolených přispívalo k provádění rekonstrukcí bytu anebo domu, či alespoň zkrášlování obydlí, což způsobilo nárůst návštěvnosti v kategorii Bydlení – obsah. Články na webech obsažených v této kategorii mohly být pro uživatele inspirací, jak bydlení vylepšit nebo správně a rychle provést jeho rekonstrukci. Přípravy před novým školním rokem a s tím spojené stěhování studentů do větších měst mohlo ovlivnit nárůst zájmu o druhou kategorii v oblasti bydlení (Bydlení-prodej), jež zahrnuje nabídky nemovitostí k pronájmu či koupi.
Obě kategorie, Bydlení – obsah a Bydlení – prodej, rostly na všech typech zařízení. U první z nich byl nejvyšší nárůst počtu uživatelů zaznamenán u mobilních zařízení (téměř 13 % u smartphonů a 10 % u tabletů). Kategorie Bydlení – prodej vykazovala téměř stejný nárůst u PC a mobilních telefonů (přibližně 11 %, kolem 110 tisíc uživatelů). V srpnu chtěli uživatelé pravděpodobně nejen vylepšit své bydlení, ale také odjet na dovolenou novým autem. Nárůst návštěvnosti u kategorie Auto-moto prodej byl poměrně vysoký a dosáhl 18 % z klasických PC a více než 26 % z mobilních telefonů.
Větší množství volného času o prázdninách a dovolených mohlo ovlivnit nárůst návštěvnosti u oddechových kategorií, jako jsou Společenské magazíny a Bulvární magazíny. Obě tyto kategorie rostly mnohem více na mobilních zařízeních než na PC, z čehož lze usuzovat, že uživatelé si je mohli prohlížet během prázdninového odpočinku s chytrým telefonem nebo tabletem v ruce. Kategorie Společenské magazíny vykazovala více než 5 % nárůst na mobilních telefonech a téměř 8 % na tabletech. Bulvární magazíny zaznamenaly na obou mobilních platformách asi 8% nárůst, což například u mobilních telefonů představuje více než 205 tisíc nových uživatelů (nejvyšší absolutní nárůst u všech kategorií napříč všemi platformami).
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – červenec a srpen 2018.
Počítače |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
6 670 096 |
6 755 343 |
85 247 |
1,28% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
13 199 367 561 |
13 457 996 070 |
258 628 509 |
1,96% |
Reální uživatelé (RU) – PC doma |
6 552 145 |
6 641 491 |
89 346 |
1,36% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma |
10 294 350 221 |
10 325 510 794 |
31 160 573 |
0,30% |
Reální uživatelé (RU) – PC v práci |
1 858 858 |
1 881 687 |
22 829 |
1,23% |
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci |
2 905 017 340 |
3 132 485 276 |
227 467 936 |
7,83% |
Mobilní telefony |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
3 916 337 |
4 001 227 |
84 890 |
2,17% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
2 234 345 086 |
2 351 083 801 |
116 738 715 |
5,22% |
Tablety |
Červenec |
Srpen |
Absolutní |
Relativní změna |
Reální uživatelé (RU) |
1 638 116 |
1 653 754 |
15 638 |
0,95% |
Zhlédnuté stránky (PV) |
311 267 206 |
322 079 495 |
10 812 289 |
3,47% |
Zdroj: NetMonitor, červenec a srpen 2018.