Velké slevy, na které lákali obchodníci na Black Friday, se pouze částečně projevily v návštěvnosti internetových obchodů. E-shopy, zapojené do výzkumu NetMonitor, zaznamenaly vysokou návštěvnost ve dnech předcházejících „černému pátku“, ovšem samotný Black Friday překvapivě netrhal rekordy návštěvnosti. Ve dnech 20. – 23. listopadu přesahoval denní počet uživatelů na počítačích u kategorie E-commerce-prodej 900 tisíc, dnem s rekordní návštěvností bylo přitom úterý 21. listopadu s více než 984 tisíci návštěvníků.
Denní návštěvnost (na počítačích) se u kategorie E-commerce-prodej pohybovala v týdnu s „černým pátkem“ (od 20. do 26. listopadu) v průměru na úrovni necelých 893 tisíc RU, zatímco v předchozích listopadových dnech byla o asi 83 tisíc uživatelů denně nižší. Překvapivě letošní Black Friday, tedy 24. listopadu, nepřinesl e-shopům větší počet uživatelů – tento den nakupovalo na internetu (na klasických PC) pouze 883 tisíc RU, tedy přibližně o 100 tisíc méně než výše uvedené rekordní úterý ve stejném týdnu.
Návštěvnost webových stránek, nabízejících možnost nákupu přeš internet, rostla na klasických PC a mobilních telefonech. Z počítačů navštívilo tyto weby v listopadu asi o 186 tisíc uživatelů více než v říjnu a z telefonů téměř o 164 tisíc více. Toto výrazné zvýšení naznačuje blížící se vrchol vánoční nákupní sezóny. Kategorie E-commerce-prodej byla v minulém měsíci třetí nejnavštěvovanější kategorií z mobilních telefonů (2,7 milionu RU), čtvrtou z tabletů (704 tisíc RU) a pátou z klasických PC (4,6 milionu RU).
Vysoký nárůst počtu uživatelů zaznamenala webová kategorie Cestování – prodej, která zahrnuje weby s nabídkou cestovních zájezdů. Počet jejich uživatelů se u všech zařízení zvýšil přibližně o pětinu. Výrazný nárůst počtu uživatelů u této kategorie byl pravděpodobně způsobem blížící se zimní a vánočně-silvestrovskou sezónou, kdy mnoho lidí tradičně jezdí lyžovat anebo odpočívá v lázních či v exotických zemích.
Tab. 1. Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních – výsledky za říjen a listopad 2017
| 
			 Počítače  | 
			
			 Říjen  | 
			
			 
 Listopad  | 
			
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 6 959 704  | 
			
			 6 835 647  | 
			
			 -124 057  | 
			
			 -1,78%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 17 637 321 357  | 
			
			 17 445 161 955  | 
			
			 -192 159 402  | 
			
			 -1,09%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC doma  | 
			
			 6 907 889  | 
			
			 6 785 265  | 
			
			 -122 624  | 
			
			 -1,78%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma  | 
			
			 13 216 487 019  | 
			
			 13 275 271 212  | 
			
			 58 784 193  | 
			
			 0,44%  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU) – PC v práci  | 
			
			 2 660 828  | 
			
			 2 627 476  | 
			
			 -33 352  | 
			
			 -1,25%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci  | 
			
			 4 420 834 338  | 
			
			 4 169 890 743  | 
			
			 -250 943 595  | 
			
			 -5,68%  | 
		
| 
			 Mobilní telefony  | 
			
			 Říjen  | 
			
			 
 Listopad  | 
			
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 3 759 197  | 
			
			 3 730 815  | 
			
			 -28 382  | 
			
			 -0,76%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 2 020 749 209  | 
			
			 1 925 736 258  | 
			
			 -95 012 951  | 
			
			 -4,70%  | 
		
| 
			 Tablety  | 
			
			 Říjen  | 
			
			 
 Listopad  | 
			
			 Absolutní  | 
			
			 Relativní změna  | 
		
| 
			 Reální uživatelé (RU)  | 
			
			 1 725 779  | 
			
			 1 705 956  | 
			
			 -19 823  | 
			
			 -1,15%  | 
		
| 
			 Zhlédnuté stránky (PV)  | 
			
			 336 932 383  | 
			
			 324 158 649  | 
			
			 -12 773 734  | 
			
			 -3,79%  | 
		
Zdroj: NetMonitor, říjen a listopad 2017.