Praha, 3. května 2016 – V tendru na projekt měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor zvítězila společnost Gemius. Gemius v další etapě měření nabídne například dodávku kompletních dat hned druhý den, možnost analýzy dat napříč časovým obdobím nebo detailnější informace o konzumaci videí na internetu.
Tendr vyhlásilo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) v září loňského roku a do užšího výběru postoupily společnosti Gemius a GfK. Vítězem tendru se nakonec stal dosavadní dodavatel měření. Společnost Gemius v nové vlně poskytne podstatně vylepšené funkce svých služeb a nástrojů.
„Pro nabídku společnosti Gemius jsme se rozhodli z několika důvodů: v rámci analýzy dat bude pro odběratele k dispozici funkce gemiusOverNight, která poskytuje data o chování uživatelů hned následující den, což představuje zásadní zkrácení proti současnému stavu. S rostoucím významem streamingu také oceňujeme rozšířené informace o konzumaci videí. Nová funkce také umožní pohled na to, zda je obsah konzumován z domova či z práce,“ uvedl Ján Simkanič, předseda výkonné rady SPIR.
Dalšími novinkami pro novou etapu spolupráce je možnost analýzy dat i přes hranice kalendářního měsíce, nový online nástroj pro reportování výsledků anebo přesnější měření času, které rozlišuje, jak se při prohlížení stránek uživatel chová. Odběratelé dat budou moci nových funkcí využít v roce 2017. Na druhou polovinu letošního roku je naplánovaná implementace systému a testování dat další vlny měření.
NetMonitor je zásadním nástrojem pro plánování on-line reklamních kampaní, protože poskytuje spolehlivá auditovaná data návštěvnosti internetových médií a především sociodemografického složení jejich návštěvníků. Definuje velikost internetové populace v ČR a sleduje téměř 500 internetových médií.