Prosincová data uzavřela další rok projektu měření internetové návštěvnosti v České republice. NetMonitor, který realizuje agentura MEDIARESEARCH pro Sdružení pro internetovou reklamu, doznal v roce 2009 přechodu na novou metodiku. V porovnání vývoje návštěvnosti s rokem 2008 lze po změně metodiky
pozorovat především výraznější nárůst počtu reálných uživatelů doprovázený poklesem průměrně stráveného času na webu.
Ze statistik návštěvnosti vyplývá, že český internet nadále roste. Počet reálných uživatelů (RU) v loňském roce rostl nepřetržitě až do května. V červnu se již projevil pravidelný sezónní pokles (na 4,9 milionu RU) spojený s hezkým počasím a dovolenými, avšak v dalších letních měsících návštěvnost opět mírně stoupala. Největší meziroční nárůst počtu reálných uživatelů (18 procent) nastal již v srpnu, tedy dva měsíce před přechodem na novou metodiku. V následujících měsících se sice již tempo růstu návštěvnosti zpomalovalo, ale i přesto dosáhla návštěvnost v prosinci 2009 svého historického maxima 5,51 milionu reálných
uživatelů.
Je nutné připomenout, že se na nárůstu počtu uživatelů v posledním čtvrtletí podepsal přechod na novou metodiku měření od října 2009. S novou metodikou byla mimo jiné rozšířena cílová skupina internetových uživatelů z 12-79 let na starší deseti let. O ostatních změnách MEDIARESEARCH informovala 27. října v tiskové zprávě. V porovnání s rokem 2008 (viz graf níže) lze v předchozím roce pozorovat pravidelnější
růstové tendence a méně výkyvů růstu návštěvnosti u letních a zimních měsíců.
Ke stažení