Nejnovější výzkum společnosti MEDIARESEARCH zpracovaný pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) ukazuje, že čím dál více uživatelů využívá k připojení na internet vlastní počítač, který nesdílí s dalšími členy domácnosti. Souvisí to s aktuálním trendem rostoucího počtu jednočlenných domácností stejně jako s pokračujícím růstem počtu počítačů v domácnostech. Výzkumu se realizuje pravidelně, vždy se ho účastní kolem 2 300 respondentů starších 10 let z internetových domácností.
Výsledky aktuálního Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který realizuje společnost MEDIARESEARCH, potvrzují pokračující trend poklesu počtu uživatelů na jeden počítač. Ve více než polovině případů dnes v Česku připadá jeden počítač s připojením na internet na jednoho uživatele. Počítač s internetem se tak stává věcí osobní spotřeby, o kterou se spolu jednotliví členové domácnosti nedělí.
Často zastoupený je i model, kdy jeden počítač využívají společně dva uživatelé. Taková situace nastává v necelé třetině případů. Zbylých 12 % počítačů s připojením na internet pak podle posledního průzkumu připadá na využívání třech a více uživatelů.
Trend snižujícího se počtu uživatelů na jeden počítač souvisí zejména s obecným růstem podílu jednočlenných domácností a růstem počtu počítačů v domácnostech – dva a více počítačů má aktuálně 43 % domácností.
Z domácích počítačů pak přistupují lidé na internet nejčastěji přes prohlížeč Internet Explorer, který si dlouhodobě drží první místo – aktuálně jej používá 40 % respondentů. Druhým nejpoužívanějším prohlížečem je Mozilla Firefox, který používá 34 % uživatelů a na třetím místě se drží Chrome se 17% podílem.