Mobilní displejová reklama nadále vytlačuje reklamu ve vyhledávačích a oproti roku 2014 vzrostla o 92,6% na 19 mld. € (26 mld. $)
IAB Europe a IHS dnes oznámily celkové číslo příjmů za mobilní reklamu: růst mobilní reklamy pokračuje a zvýšil se o 68,2 % na 37 mld. € (49 mld. $) v roce 2015 z 22 mld. € (29 mld. $) v roce 2014. Hlavním důvodem je tzv. mobile first přístup konzumentů obsahu a zlepšování marketingových technologií.
Mobilní displejová reklama s nejvyšším růstem 92,6 % nadále vede v investicích a nechává mobilní vyhledávání s 51,8 % daleko za sebou. Zasílání zpráv (messaging) vzrostlo o 20 %, jak uživatelé přecházejí od operátorských služeb pro zasílání zpráv k aplikacím.
V roce 2015 představovala displejová reklama více než polovinu celosvětových výdajů na mobilní reklamu, její podíl byl 52,3 %, resp. 19 mld. € (26 mld. $). Na vyhledávače připadlo 42,8 %, resp. 16 mld. € (21 mld. $). Podíl zasílání textových zpráv kleslá na 5 %, resp. 2 mld. € (2,4 mld. $).
Podíl jednotlivých světových oblastí na globální sumě 37 mld. € (49 mld. $) v roce 2015:
- Severní Amerika: 45 % (17 mld. € / 22 mld. $)
- Asie-Pacifik: 34 % (13 mld. € / $17mld. $)
- Evropa: 19 % (7 mld. € / $9mld. $)
- Střední Východ & Afrika: 0,9 % (0,3 mld. € / 0,4 mld. $)
- Latinská Amerika: 0,7 % (0,3 mld. € / 0,3 mld. $)
Meziroční růst proběhl hlavně v oblasti Asie a Pacifiku, kde došlo ke zvýšení o 69 % v roce 2015. Ve všech ostatních oblastech s výjimkou Blízkého Východu a Afriky byl růst více než 50%:
- Asie-Pacifik – 69 %
- Severní Amerika – 67 %
- Latinská Amerika – 60 %
- Evropa – 58 %
- Blízký Východ a Afrika – 37 %
“Příjmy za mobilní reklamu ukazují, že tento kanál je klíčovým hnacím motorem digitální reklamy a nárůst displejové reklamy potvrzuje důležitost mobilů pro inzerenty budující značku, kteří tak cílí na své spotřebitele. Pro agentury a vydavatele je klíčové, aby měli ucelený přehled o pohybu spotřebitele a mobily v tom hrají čím dál větší úlohu,” komentovala výsledky Townsend Feehan, CEO IAB Europe.
"Globální čísla dokazují, že pro brandové inzerenty jsou mobily rozhodující platformou, kde mohou zasáhnout současného spotřebitele," řekla Anna Bager, Senior Vice Presidentka a hlavní manažerka mobilního a videa oddělení IAB. "Viděli jsme prudký nárůst mobilní reklamy na severoamerickém trhu – 66 % meziroční vzestup v letech 2014 a 2015 – a uvážíme-li, jakou silou malá obrazovka přitahuje publikum, není překvapením, že vzestup mobilní reklamy vidíme na celém světě ," dodala.
“Výzkum ukazuje, že mobily se stávají pro inzerenty klíčovým kanálem, jak zasáhnout zákazníky a rozvíjejí trh s online reklamou. Těchto čísel dosáhl digitální průmysl díky spolupráci a vývoji lepší infrastruktury mobilní reklamy“, řekl Daniel Knapp, Senior Director inzertních výzkumů v IHS. “Přístup k technologickým vylepšením, měření a kreativě pomáhá inzerentům používat mobily jako kanál pro budování povědomí o značce,“ doplnil.
Prezentace výsledků studie ke stažení zde.