Společnost Admosphere přináší srovnání souhrnné ceníkové hodnoty publikovaných reklamních sdělení ve všech mediatypech v letech 2011 a 2012.
Nejprogresivnějším mediatypem je i v roce 2012 internet, ceníková hodnota využité display reklamy (internet je monitorován v rozsahu projektu AdMonitoring) vzrostla oproti předchozímu roku téměř o třetinu na 5,4 miliard korun. O 3 % vzrostla i souhrnná ceníková hodnota televize, která je z pohledu monitoringu ceníkových hodnot mediatypem nejsilnějším. Celkově zadavatelé v uplynulém roce využili televizní komerci v hodnotě 30 miliard korun.
Ostatní mediatypy mezi roky 2011 a 2012 podle monitoringu Admosphere klesaly. Nejslaběji se pokles projevil u out-of-home medií (-1 %) - celkově v roce 2012 vystavili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, OOH TV a v kině reklamu v hodnotě 4 miliardy Kč. O desetinu na 17,6 miliard korun poklesla ceníková hodnota reklamního prostoru v tisku. Největší pokles byl zaznamenán u mediatypu rozhlas, kde se ceníková hodnota odvysílaných reklamních sdělení meziročně snížila o 12%. Jedná se však pouze o celostátní rozhlasové kampaně. Nově od roku 2013 bude společnost Admosphere monitorovat také rozhlasové regionální kampaně.
Celkově trh s reklamou v uplynulém roce stagnoval. V meziročním srovnání došlo k nárůstu o čtvrt procenta.
Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v letech 2011 a 2012 |
||||
Mediatyp |
2011 |
2012 |
Nárůst / Pokles |
|
TV |
29 162 933 000 Kč |
30 126 262 000 Kč |
+3 % |
↑ |
Tisk |
19 507 934 000 Kč |
17 604 300 000 Kč |
-10 % |
↓ |
Internet* |
4 168 781 000 Kč |
5 436 436 000 Kč |
+30 % |
↑ |
OOH |
4 107 591 000 Kč |
4 056 608 000 Kč |
-1 % |
↓ |
Rádio** |
1 122 994 000 Kč |
989 663 000 Kč |
-12 % |
↑ |
Zdroj: Admosphere, s.r.o. (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-MEDIARESEARCH, a.s., ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-MEDIARESEARCH,a.s.)
Ceny bez vlastní inzerce
*Internet zahrnuje pouze display reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Údaj zahrnující další formy on-line reklamy bude znám v průběhu února po skončení každoročního výzkumu SPIRu zaměřeného na odhad inzertního výkonu internetu.
**Rádio nezahrnuje regionální kampaně