V říjnu 2013 využili zadavatelé internetové display inzerce reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 674 milionů korun. Oproti září došlo k nárůstu o pětinu. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Internet Mall. Na předních místech zadavatelů se objevily také politické strany, a to z důvodu předvolebních kampaní, které v říjnu kulminovaly. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
Podle monitoringu internetové display reklamy využili zadavatelé v říjnu bannerovou reklamu v hodnotě 674 milionů korun, což je v porovnání s minulým rokem o 5 % více a v meziměsíčním srovnání dokonce o 19 % více.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se drží internetový obchodník Internet Mall, který v říjnu využil reklamní prostor v hodnotě 30,5 milionů korun. Na druhé příčce se s inzercí v hodnotě 25,1 milionů korun umístil další internetový obchodník Alza.cz a třetí místo obsadila díky říjnovým předvolebním kampaním Občanská demokratická strana s reklamním prostorem v hodnotě 14,9 milionů korun. Politické straně patřilo také čtvrté místo, umístila se tam Česká strana sociálně demokratická s inzercí v hodnotě 14,1 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v říjnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 600 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
| 
			 Provozovatel  | 
			
			 Cena (říjen 2013)  | 
			
			 Cena (září 2013)  | 
			
			 Meziměsíční změna  | 
		
| 
			 Seznam.cz  | 
			
			 221 297 000 Kč  | 
			
			 218 866 000 Kč  | 
			
			 1%  | 
		
| 
			 Centrum Holdings  | 
			
			 110 339 000 Kč  | 
			
			 96 876 000 Kč  | 
			
			 14%  | 
		
| 
			 MAFRA  | 
			
			 104 305 000 Kč  | 
			
			 76 565 000 Kč  | 
			
			 36%  | 
		
| 
			 Mladá fronta  | 
			
			 33 121 000 Kč  | 
			
			 27 151 000 Kč  | 
			
			 22%  | 
		
| 
			 Allegro AdMarket  | 
			
			 27 135 000 Kč  | 
			
			 20 849 000 Kč  | 
			
			 30%  | 
		
| 
			 AdActive.cz  | 
			
			 26 718 000 Kč  | 
			
			 18 363 000 Kč  | 
			
			 45%  | 
		
| 
			 Ringier Axel Springer  | 
			
			 21 008 000 Kč  | 
			
			 17 276 000 Kč  | 
			
			 22%  | 
		
| 
			 FTV Prima  | 
			
			 19 990 000 Kč  | 
			
			 -  | 
			
			 -  | 
		
| 
			 CET 21  | 
			
			 18 134 000 Kč  | 
			
			 16 021 000 Kč  | 
			
			 13%  | 
		
| 
			 Impression Media  | 
			
			 17 861 000 Kč  | 
			
			 13 562 000 Kč  | 
			
			 32%  | 
		
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 9-10/2013
* V říjnu byl do dat nově zařazen provozovatel FTV Prima