V březnu 2014 oblast internetové display reklamy rostla: zadavatelé využili reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 485 milionů korun, což oproti únoru představuje 19% nárůst. Největším zadavatelem byl internetový obchodník Czc.cz. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH, realizátor českého peoplemetrového projektu.
V březnu si internetová display reklama polepšila o 19 %, avšak oproti minulému roku zaznamenala naopak pokles, a to o 14 %.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se tentokrát umístil internetový obchodník s elektronikou Czc.cz, který v březnu využil reklamní prostor v hodnotě 13,9 milionů korun. Na druhé příčce skončil s inzercí v hodnotě 12,4 milionů korun Vodafone, za nímž následoval další mobilní operátor T-Mobile Czech Republic s využitým reklamním prostorem v hodnotě 11,5 milionů korun.
Tabulka níže uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé využívali. V rámci této skupiny se v březnu vystavila online inzerce v ceníkové hodnotě 453 milionů korun.
TOP 10 provozovatelů – meziměsíční srovnání
Provozovatel |
Cena (březen 2014) |
Cena (únor 2014) |
Meziměsíční změna |
Seznam.cz |
190 424 000 Kč |
118 507 000 Kč |
61% |
Economia |
73 765 000 Kč |
80 020 000 Kč |
-8% |
MAFRA |
56 769 000 Kč |
49 916 000 Kč |
14% |
Allegro AdMarket |
24 359 000 Kč |
20 916 000 Kč |
16% |
CET 21 |
24 080 000 Kč |
15 820 000 Kč |
52% |
Ringier Axel Springer |
23 305 000 Kč |
24 521 000 Kč |
-5% |
Mladá fronta |
22 320 000 Kč |
23 985 000 Kč |
-7% |
FTV Prima |
20 456 000 Kč |
19 572 000 Kč |
5% |
AdActive.cz |
10 470 000 Kč |
10 163 000 Kč |
3% |
Finance media |
6 609 000 Kč |
8 743 000 Kč |
-24% |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 2-3/2014